pondelok 15. júna 2015

He pistis su sesoken se





Nie, nie nebolo to fínsky.

Keď som sa pred pár rokmi učil biblickú gréčtinu, rozhodol som sa, že si budem čítať Markovo evanjelium v gréčtine.

Prekvapilo ma, ako často som tam čítal túto vetu. Hé pistis sú sesóken sé. Tvoja viera ťa uzdravila (spasila, zachránila). Neviem, ako je možné, že som si túto vetu nevšimol v slovenčine. Pochopte, nie že by som ju vôbec neregistroval, ale nevšimol som si, že ona je v tomto evanjeliu akoby refrénom. Ježiš šiel tam a tam... a povedal: Tvoja viera ťa uzdravila. Šiel do Nazareta  a čudoval sa ich nevere, a tak neurobil veľa zázrakov. Šiel ďalej, bola tam istá žena, stalo sa to a ono a Ježiš jej povedal: Tvoja viera ťa uzdravila. Neuzdravil ich Ježiš, (ale ich viera)? Nerozumel som tomu. Víkendový zážitok mi to však celkom osvetlil.

Tento víkend (12. - 14. 6. 2015) som sa v Nitre zúčastnil na duchovnej obnove pátra Jamesa Manjackala (na obrázku). Keď sa modlil za uzdravenie hovoril o rôznych chorobách a spomínal i rôzne konkrétne mená ľudí, ktorí sú uzdravení. Nakoniec to vysvetlil takto: Ježiš môže uzdraviť aj ľudí, ktorých nespomenul a môžu byť uzdravené aj choroby, o ktorých sa nezmienil (a naozaj po modlitbe prišla medzi inými svedčiť aj žena, ktorá bola uzdravená z bolesti zubov, hoci to páter ani nespomenul). Povedal: "Je to akokeby som rozhadzoval do davu kúsky čokolády - ak si ju vezmeš, je tvoja. Ak nie, vezme si ju niekto iný."

Aha. Ľudia, ktorých Ježiš uzdravil, potrebovali toto uzdravenie prijať, uchopiť ho vierou.

Otec James povedal o uzdravení aj mnoho iných vecí, okrem iného, že niekedy je uzdravenie okamžité a niekedy je zas procesom, ktorý trvá istý čas. Ba niekedy nás Boh môže pre našu vieru uzdraviť aj vtedy, keď ešte cítime bolesti, no svedčíme o tom, že veríme, že Boh nás uzdravuje. A inokedy nás Boh neuzdraví z dôvodov, ktoré pozná On sám.

Ja sám svedčím, že ma počas modlitby prestala bolieť celá jedná časť chrbtice, ktorá ma bolí roky. A verím, že Pán uzdraví celú moju chrbticu a ostatné bolesti! :)

A nakoniec ešte jedna dobrá správa: Na svoje uzdravenie nemusíte čakať na ďalšie duchovné cvičenia otca Jamesa :) Ježišovo uzdravenie si môžete vierou brať každý deň od neho samého - pri svätej omši, pri eucharistickej adorácii či pri inej modlitbe.

Chválim ťa, Ježišu. Ďakujem Ti, Ježišu. :)


(Foto: imagabase.net; Foto 2: echodnia.eu)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára