utorok 16. júna 2015

Pre tých, ktorí si otvárajú ústa na Medjugorje

Kostol v Medjugorjí
     Už zopár dní mi v srdci dozrievali tieto slová. Obzvlášť dnes pri modlitbe ruženca sa vo mne akosi začal vyplavovať na povrch hnev. Donedávna som si myslel, že je hnev je nekresťanský, no paradoxne som prišiel na to, že nekresťanská je skôr myšlienka, že hnev treba potláčať. Nie, hnev treba spracovať. A preto píšem tento príspevok :)

     V tomto príspevku nechcem hovoriť o tom, že existuje veľa znakov toho, že medjugorské zjavenia sú pravdivé. Nechcem tu rozoberať to, ako vizionárom pichali počas zjavení do tela ihly a oni sa ani nepohli. Nebudem robiť ani psychologickú štúdiu o tom, že človek nedokáže dennodenne v takejto situácií - čeliac najprv komunistom a ateistom, a teraz aj niektorým členom Cirkvi - klamať 34 rokov.
Vrch Zjavenia - Podbrdo
     Dobre spomeniem len jedno biblické pravidlo: Poznáte ich po ovocí. Medjugorje sa nazýva Spovednicou sveta. Každoročne sa tam dejú mnohé obrátenia. Mnohí sa začnú modliť ruženec. Jednoducho naozaj to vyzerá tak (ako ktosi povedal), "že ak by to bolo od diabla, spravil by najväčšiu chybu vo svojom živote". 

     No chcem rozprávať o inom. O tom, že mám hnev. Áno, hnevám sa na tých, ktorí si vyberajú slová Svätého Otca a aplikujú ich v takých súvislostiach, ktoré Svätý Otec ani slovkom nespomenul. Hnevám sa na tých, ktorí mätú bežných veriacich svojimi zbytočnými komentármi. Hnevám sa na tých, ktorí majú pocit, že môžu všetko komentovať, a nikto nie je nad nimi.

     Ako hovorí Písmo, mnohí hovoria a ani nevedia, o čom rozprávajú. Niektorí napríklad hovoria, že keby bolo Medjugorje pravé, tak by už bolo dávno za tých 34 rokov schválené. A zabúdajú pri tom na fakt, že zjavenia sa zvyknú schváliťvtedy, keď skončia. Čo sa zatiaľ v Medjugorjí nestalo.

Vinice v Medjugorjí
     Asi každý bude súhlasiť s tým, že kým Cirkev zjavenia neschválila, každý môže mať na ne akýkoľvek názor. No i tak je trochu znepokojujúce, ak jeho názor prehliada zjavné fakty. Kým však nie sú schválené, Cirkev mu na to dáva právo.

     Myslel som, že napíšem viac, ale akosi som to nateraz skresal. Možno bude niekedy II. pokračovanie o Medjugorjí. Nechcem sa však dlho rozpisovať a dávať rozumy. Skôr mám ešte chuť písať o mudrlantstve. Mudrlantstve mnohých kresťanov (mňa nevynímajúc). No tento hnev spracujem inokedy :)

     Som synom Cirkvi a som vždy pripravený podriadiť sa jej mienke. Ak niekto z vás, čo toto čítate, našiel nejaký omyl, pokojne mi napíšte. Budem rád. Kiež všetci hľadáme pravdu a nie vlastné názory a mienky, ktoré sú prázdne a zbytočné.

     Požehnaný deň :)
(Fotografie: vinskacesta.ba, gloria.tv)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára