Ponúkam pár myšlienok, ktoré ma oslovili.
1. Ak Boh nie je aj Bohom hmoty, nie je to pravý Boh. Podľa moderného sveta má Boh právo zasahovať len do sféry myšlienok a ideí, no nie do sféry hmoty. Preto je pre svet také škandalózne panenské počatie či Ježišovo vzkriesenie. Boh sa stáva akosi hmatateľnejším. Akýmsi reálnejším. Nie je kdesi ďaleko. Je tu blízko. Má moc nad hmotou. Teda aj nad mojim telom. Nad všetkým, čo vidím okolo seba. Toto všetko stvoril. Nad týmto všetkým je Pánom. Nad všetkým, čo vidím, má moc.
2. Evanjelista nám správou o tom, ako sa pastieri ponáhľali, chce mlčky odkázať, že ak si niečo zaslúži zhon, tak sú to Božie veci. Koľko kresťanov sa dnes ponáhľa, keď ide o Božie veci?
3. Lásku možno aj znenávidieť. Vyžaduje si totiž prekročenie seba samého. Láska nie je romantický pocit blaha. Vykúpenie nie je wellness, nie je kúpeľom v dobrom pocite zo seba samého. Naopak. Je oslobodením z uzavretosti do vlastného ja. Cenou za toto oslobodenie je bolesť kríža.
4. To, čo je naozaj veľké, pochádza z toho, čo sa podľa pozemských kritérií javí ako nepatrné a bezvýznamné, zatiaľ čo svetská veľkosť sa rozpadá.
Povolanie Dávida. Mocnárov zosadil z trónov a povýšil ponížených. Preto Matúš o Betleheme hovorí: „Nijako nie si najmenšie...“ Mestečko, ktoré bolo samo o sebe považované za bezvýznamné, sa pri Ježišovom narodení ukazuje v skutočnej veľkosti.
Aj my - hoci sme malí a bezvýznamní - môžeme zohrať v Božom spásonosnom pláne veľkú úlohu.
English
I've just read third part of book Jesus of Nazaret written by Joseph Ratzinger. I've already read it two years ago, but I cannot remember anything :).
I offer some thoughts, that hadn't left me cold.
1. If God is not the God of matter, too, he is not a God. According to a contemporary world God should rule over the world of ideas and thoughts, but should not intervene in the world of matter. Therefore, conception of virgin or resurrection from death is for the world scandalous. God is becoming somehow more real. He is not somewhere far far away. He is here. He is near. He is Lord of the matter, too. He has therefore power over my body, too. He has power over everything, what I see. He made everything. He is Lord of everything. He rule over everything, what I see.
2. The Evangelist Luke with the report about sheperds wants to say us, that if there is something worth of hurry, then it must be God's business. How many Christians hurry because of God's business?
3. It's possible to hate love. Love requires exceeding of yourself. Love is not a romantic feeling of well-being. Redemption is not a wellness. Is not a bath in good feeling from yourself. Quite the opposite. It is a delivery from reclusiveness of myself. Price for that delivery is a cross.
4. That, what is big, comes from something, what seems according to mundane criteria as a something little and unimportant.
Vocation of David... and a lot of another.
Even we could play a big role in God's plan - though we are according to mundane criteria small and important.
Italiano
Ho finito le lettura del libro dal papa Benedetto con il titolo Gesù di Nazareth.
Io l'ho letto già (due anni fa), ma io non ho potuto ricordare niente. :)
Offro alcuni pensieri, che mi hanno impressionato.
1. Se Dio non è un Dio della materia, non è il vero Dio. Secondo il mondo moderno, Dio ha il diritto di intervenire solo nella sfera dei pensieri e delle idee, ma non ha il diritto di intervenire nel regno della materia. Pertanto, è anche uno scandalo per il mondo della nascita verginale e la risurrezione di Gesù. Dio diventa in qualche modo più tangibile. Tipo di reale. E non è lontano. E vicino. Essa ha il potere sulla materia. E così, anche sul mio corpo. Soprattutto, quello che vedo intorno a me. Tutto questo ha creato. Soprattutto questo è il Signore. Lui ha il potere sopra tutto, che vedo.
2. Il evangelista offre un rapporto dei pastori, che avuto fretta. Messaggio di questo rapporto posso anche essere: Se ci sono qualcose che meritano fretta, quindi sono le cose di Dio. Quanti cristiani oggi hanno fretta, quando si tratta di cose di Dio?
3. E possibile anche odio l'amore. Perché richiede incrocio se stesso. L'amore non è un romantico sentimento di benessere. La redenzione non è una spa, non è un bagno in buoni sentimenti su di se stesso. Al contrario. E una liberazzione dalla chiusura nel se stesso. Il prezzo per questa liberazzione e croce.
4. Le cose, che sono veramente grandi, vengono da ciò che (secondo criteri terrene) sembrano molto limitate e insignificanti.
La vocazione di David. Ha rovesciato i potenti dai troni, ha innalzato gli umili. Pertanto, la Matteo dice di Betlemme: „Non sei davvero il più piccolo...“ La città, a sua volta considerato insignificante, alla nascita di Gesù mostra nelle dimensioni reali.
Anche noi - anche se siamo piccoli e insignificanti - possono giocare nel divino piano di salvezza grande ruolo.
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