štvrtok 17. septembra 2015

Ako som sa začal učiť programovať (How I started to learn coding)

V rámci svojho sebavzdelávania som našiel jednu inšpiratívnu knihu. (Niekedy vám o nej porozprávam).

V tejto knihe som našiel odkaz na stránku, kde sa dá zadarmo naučiť programovanie.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt HTML BASICJa som začal s programovaním v jazyku HTML a CSS. Tieto slúžia na programovanie webových
stránok.

Za dva-tri dni som zatiaľ naučil len málo. Ale trochu sa s vami aj o to málo podelím. Veď človek sa najlepšie učí tým, že učí druhých.



Základom sú tieto znaky < >.

Tie začínajú aj ukončujú každý príkaz.

Programovanie je vlastne o rade príkazov, ktoré hovoria, čo sa má robiť.

<!DOCTYPE html>

Týmto treba vždy začať stránku, ktorá ma mať vzhľad dokumentu.

Najjednoduchšia kostra stránky vyzerá takto:

<!DOCTYPE html>
<head> </head>
<body> </body>
</html>

→ Takáto stránka by vyzerala ako čistá biela strana. Sú tam síce príkazy, ale žiaden text, obrázky, hypertextové prepojenia a pod.

Do HEAD sa dáva nadpis.
BODY tvorí telo čiže hlavnú časť textu.

Na ukončenie príkazu sa používa ten istý príkaz ako na začiatku ale pridáva sa tam znak "/". Všimnite si to hore.

Pri písaní tohto článku som sa naučil niečo nové. Ak máte Windows 10 (možno to ide aj na iných, skúste), klávesnica sa z anglickej na slovenskú dá prehodiť klávesovou skratkou tvorenou medzerníkom + tlačidlom Microsoft (to okienko vedľa ľavého altu). A to sa pri programovaní zíde, keďže mnohé znaky programovania možno nájsť len na anglickej klávesnici.

To je na dnes všetko.

2 komentáre: